18 May 2015

Finished!

DSC_0083
DSC_0094
DSC_9767 DSC_9732a DSC_0065
And so has my first year of university been completed! I submitted the last bit of my uni work last Thursday, and have been getting over it for a few days now. I've got loads of pictures but every time I've opened my blog to write my brain has been like nope. :-D I think writing essays for two weeks straight squeezed the last bits of information out of my brain and it's been recovering now. I'm off for four months now, and it seems I'm forced to take some time off as work isn't giving me many hours, but at least I've got time to relax. It's been quite warm here and I've been wearing shorts the most days, it's amazing. Jonny's mum got us an orchid and I've been trying to take good care of it, haha. We'll see how long it lives. I've been pretty good at keeping my cactus alive though, watering it as irregularly as I possible can (meaning that I forget it for a month and then water it and forget it again). I bought the camera bag in the second last picture (yes it's a camera bag!) online and it's sooo pretty and useful. It's leather and fits my camera and one lens perfectly. I haven't ever owned a camera bag but felt the need as my boyfriend and I have been going out walking and taking pictures more lately. I wanted something stylish that wouldn't look like a camera bag, so this is just perfect. Now I'm gonna edit loads more pictures to get them up on here too. Talk to you soon.

+ Ja niin on mun eka yliopistovuosi käyty! Palautin viimeset tehtävät viime torstaina ja sen jälkeen oon vaan toipunu siitä kaikesta stressistä. En halunnu pariin päivään ees avata tietokonetta kun olin niin kyllästyny päivittäiseen esseiden kirjottamiseen. :-D Mun aivot oli niin hajalla kun olin puristanu niistä kaikki viimesetkin tiedon rippeet ulos, että piti vähän levätä ennen kun jakso tulla tänne kirjottelemaan. Nyt mulla on neljän kuukauden loma ja mut on periaatteessa pakotettu lomailemaan, koska töistä ei tunnu irtoovaan ylityötunteja. Ainaskin on aikaa vaan relata. Täällä on ollu tosi lämmin ja oon melkeen joka päivä ollu vaan shortseissa, ihanaa. Jonnyn äiti osti meille orkkidean ja oon koittanu pitää siitä hyvää huolta, hehee. Katotaan kuinkahan kauan se elää, vaikka oon kyllä aika hyvin onnistunu pitämään kaktukset elossa kun kastelen niitä erittäis epäsäännöllisen säännöllisesti. Ostin ton tokavikassa kuvassa näkyvän kameralaukun (joo se on kameralaukku!) netistä ja se on niiiin kaunis ja käytännöllinen. Se on aitoo nahkaa ja mun kamera ja yks objektiivi mahtuu sinne paremmin kun hyvin. Mulla ei oo ikinä ollu kameralaukkua, mutta nyt viime aikoina sellaselle on tullu tarve kun ollaan Jonnyn kanssa käyty valokuvaamassa kävelylenkeillä. Halusin tyylikkään laukun joka ei näytä kameralaukulta ja tää on parempi kun hyvä, Nyt jatkan kuvien muokkaamista, että saan ne lätkittyä tännekin jossain vaiheessa. Palaillaan pian.

No comments:

Post a Comment