8 March 2015

Where's the motivation now

DSC_7139
DSC_6956
Having so many days off has put me in this lazy holiday mood, which means I can't get anything done. I feel horrible because I haven't done most of the readings because if I'm totally honest they all seems so boring. I have done the interesting ones but there aren't many of those... It's all about research methods and boring theory and strange topics that don't seem to make sense. I've lost my motivation, even though I did get pretty excited about the photography topic, and hopefully will write a good essay on it. The past week I've been taking loads of pictures because I got out the house quite a lot. Here's some from Cambridge and from the photo session with Vilma. It's nice to have a photographer as a friend because she knows what kind of pictures I'm after, and even though she doesn't, she still manages to take them. :-D

+ Mulla on ollu niin monta vapaapäivää nyt viime aikoina, että oon ihan lomafiiliksillä enkä saa mitään tehtyä. On vähän kauhistunu olo kun en oo lukenu melkeenpä mitään tänä lukukautena saaduista lukuläksyistä, mutta kun ne kaikki on niin kamalan tylsiä! Oon lukenu kiinnostavat, mutta jostain tutkimusmetodeista ja tylsästä teoriasta lukeminen ei vaan nappaa. Jotkut aiheet on niin outoja, etten edes kunnolla ymmärrä miten ne liittyy mihinkään. Oon kadottanu mun motivaation, vaikka olinkin tosi innoissani siitä valokuvaus-aiheesta, mutta toivottavasti saankin edes siitä kirjotettua hyvän esseevastauksen. Tän viikon aikana oon ottanu tosi paljon valokuvia, koska oon ollu aika paljon kaupungilla kavereita tapaamassa ja muutenkin ulkona. Tännä on pari kuvaa mun ja Vilman photoshootista ja randomkuvia Cambridgesta. On aika jees, että on valokuvaaja kaverina koska Vilma osaa valita oikeenlaiset kuvakulmat, ja vaikka se ei oiskaan varma millasia kuvia haluun, se silti onnistuu. :-D
DSC_7083DSC_7119
Today I've had quite an active morning and afternoon because first I went for a run with my boyfriend (and noticed how amazing it is to run with somebody rather than alone) and afterwards did a whole body workout, haha. Now I'm probably nearly as knackered as the people who completed Cambridge half marathon today, including my friend Vilma. :-) I feel that weeks just go by and even though I have loads of time I don't get much done. Apart from running and working out, of course, that's like the only thing I have motivation for. Maybe I just need to get back into good studying routine and I'll get more done. At least I will have to do one reading for next week because we are doing a presentation so I will have to understand what it's about. 

Tänään mulla on ollu aika aktiivinen aamu ja aamupäivä koska ensin menin Jonnyn kanssa juoksulenkille (ja tajusin kuinka mukavaa onkin juosta kaverin kanssa) ja sitten tein vielä tunnin lihaskuntoa, hehe.  Nyt oon varmaan melkeenpä yhtä poikki kun ne, jotka juoksi Cambridgen puolmaratonin tänään, mun kaveri Vilma mukaanlukien. :-) Musta tuntuu, että viikot vaan vierii ohi ja vaikka mulla on paljon aikaa en saa mitään aikaseks. Paitsi tietty liikkumaan ehin, ja se onkin varmaan ainoo asia johon mulla on motivaatiota. Ehkä mä tartten vaan kunnon opiskelurutiinin ja saisin enemmän tehtyä. Ainaskin ens viikoks on pakko lukea yks lukuläksy koska tehään esitelmä ja siitä ei tuu mitään ellen tiedä mistä aiheesta se on. 
DSC_7091
DSC_7079
It's kinda weird slacking with all the uni work because I've always been really hard working with school work, especially in college. Then again, I was super stressed back then and wouldn't want to repeat that. I did work harder the first semester and when I finally had a break my boyfriend said he was relieved he got his girlfriend back. Whether that meant I could spend time with him or that I wasn't stressed all the time. So I'd rather balance between having a life and succeeding in my studies if I can. I guess taking it easy isn't that bad as long as I get everything done. We do a lot of the work in class anyway, and the only homework we've been getting is the projects for networked image module (f.ex. the twitter fictions). The only thing is them blooming readings, if only they weren't that boring. :-D When I graduate I wanna write a simplistic media studies handbook with all the important information.

On aika outoo löysäillä tälleen koulujuttujen kanssa koska oon aina ollu tosi ahkera, varsinkin lukiossa. Olin kuitenkin tosi stressaantunu sillon ja en haluis kyllä toistaa sitä. Ekana lukukautena tein enemmän koulutöitä ja kun me vihdoin päästiin lomalle niin poikakaveri sano olleensa helpottunu, että se sai sen tyttöystävän takas. Tarkottipa se sitten, että pystyin vihdoin viettämään aikaa sen kanssa tai että en ollu enää niin stressaantunu. Eli tasapainottelen mielummin riittävän vapaa-ajan ja koulutöiden kunniallisen suorittamisen välillä jos pystyn. Ei se kai oo niin paha jos välillä ottaa vähän rennommin kunhan saan kaikki työt tehtyä. Me tehään melkeenpä kaikki projektit yms. tunneilla, ja ainoot läksyt ollaan saatu siltä networked image kurssilta (esim. twitter fictionit). Ainoo ongelma on ne tyhmät lukuläksyt, kun ne ei olis niin tylsiä! :-D Kun valmistun niin aion kirjottaa yksinkertasen mediaopintojen käsikirjan, jossa on kaikki tärkee informaation.
DSC_7156
DSC_7075
I suppose that's all the rambling about not being motivated and whether it's a good thing or not feeling like this. I guess it's ok to feel unmotivated occasionally, as long as it doesn't last the whole semester, and just a couple of blog posts back I was super excited about the photography topic, so it can't be too bad. Maybe all the media theory is just getting to me, and towards the end of the semester I'll understand how it all links together. I shall stay positive about studying, even though sometimes I feel like it's too much. I can do this!

Siinä varmaan kaikki tän päivänen valitus ja paapatus mun epämotivoituneisuudesta (mikä sana), olipa se sitten hyvä tai huono asia. Kai se on ihan ok, että aina ei jaksa panostaa, kunhan se ei kestä koko lukukautta. Niinkuin sanoin, niin pari postausta taakse päin olin tosi innoissani siitä valokuva-aiheesta. Ehkä kaikki tää mediateoria on vaan liikaa mun aivoille ja vasta loppulukukaudesta ymmärrän miten ne kaikki liittyy toisiinsa. Yritän pysyä positiivisena, vaikka välillä tekis mieli lyödä hanskat tiskiin. Kyllä mä pystyn tähän!

No comments:

Post a Comment